28-12-03

gebeten om te weten


 

 

 

Geachte heer hoofdredacteur,

Beste Yves,

 

 

Wat lees ik nù in de weekend-krant (p28) : “… de rol van een hoofdredacteur meer is dan het hollen van het ene tv-programma naar het andere.  Dat een krant niet staat of valt met perceptiepraatjes van de hoofdredacteur maar wel met de journalistiek die hij laat bedrijven.”

 

Welwelwel, een hele mondvol tussen Kerst en Nieuwjaar.  Maar, beste Yves, wat ben je hier nu eigenlijk aan het doen? 

Stel  je een nieuw journalistiek project voor of probeer je jezelf in je rol van bv te rechtvaardigen?  Niemand vraagt je immers om van het ene tv-progtamma naar het andere te hollen. 

Tenzij de grote baas dit aan je “jobdescription” heeft bijgevoegd tot meerdere eer en glorie van de Persgroep. 

Tenzij je als krantenjournalist toch niet ongevoelig zou zijn voor de kracht en de ‘uitstraling’ van de electronische media.

 

En wat perceptiepraatjes betreft: als krantenmaker weet je intussen dat ‘perceptie’ een van de modewoorden van afgelopen jaar was.

Een van de voorgaande jaren was dat ‘meerwaarde’.  Wil je daar tijdens het hollen ook nog eens aan denken?

 

Je toegenegen,

 

 

 

 



14:54 Gepost door J. | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.